Când mergi la cumpărături, alegerea ta este influențată de mai mulți factori. Produsele scoase în evidență sunt de obicei așezate la nivelul ochilor, ca să te facă să le ignori pe toate celelalte și mai ales, lumina este folosită pentru a te face să îți îndrepți atenția către locuri specifice.

Din momentul în care calci pragul unui magazin, te-ai hotărât dacă îți place sau nu, iar acest sentiment este dat de corpurile de iluminat plasate cu grijă în locuri cheie.

Poate ați observat că magazinele care au produse alimentare sunt iluminate puternic, nu pun mare preț pe atmosferă ci pe claritatea cu care vezi un produs, însă când vine vorba de haine sau mobilă, intervine o întreagă știință. Acel spațiu comercial trebuie să îți inspire o stare anume, să fie personalizat, să îți dea sentimentul că te definește, că are acea atmosferă de care te bucuri și tu în timpul liber. 

Spațiile comerciale au ca sursă principală de lumină leduri mari, de regulă cu lumină rece, care nu acordă altceva pe lângă funcționalitate pură. Cât timp spațiul este mare, becurile puternice sunt de nelipsit, urmând să se adauge corpuri de iluminat personalizate în funcție de produsele expuse. În cazul unui magazin micuț, dacă vrei să renunți la sursa principală de lumină, poți să te duci direct spre aranjarea jocului de lumini și atmosferă.

Cum personalizăm experiența consumatorului?

În primul rând analizăm ce fel de produse oferim, ce fel de oameni vrem să atragem și ce segment de vârstă. Pentru cei vârstnici contează mai mult utilitatea unui produs, însă pentru publicul larg este important aspectul „proud to consume”. 

Și cum să faci un om mândru că folosește un anumit lucru? Oferi produse de calitate, creezi o atmosferă plcăută, una cu care consumatorul poate să se relaționeze.

Astfel, încă de la intrarea în magazin alegi corpuri de iluminat exterioare care atrag clienții prin originalitate. O lumină care spune „suntem aici” cu siguranță va aduce cumpărători.

Indiferent de cât de mic este magazinul tău, separă spațiile dedicate folosind mai multe corpuri de iluminat. 

Luminează zona casei de marcat folosind lumină rece, despărțind astfel spațiul dedicat schimbului de cele în care consumatorul își alege produsul. 

În zona în care ai expuse produsele, alege corpuri de iluminat ce redau intensitatea luminii naturale pentru a nu altera culorile produselor. Folosește-te de spoturi pentru a îndrepta privirea clientului în locul în care îți dorești. 

Dacă ai un produs pe care vrei să îl vinzi mai rapid, nu ezita, fă-l vedeta magazinului cu ajutorul luminilor!

Spoturile sunt esențiale și în delimitarea spațiului. Nu ai nevoie de uși, vrei un spațiu liber, unde lumea se poate plimba în voie. Pune lumini în partea de sus a tocurilor pentru a evidenția trecerea în altă încăpere.

Pentru a reda acea atmosferă plăcută, folosește-te de veioze cu lumină caldă. Creează un sentiment specific la tine în magazin și alege un stil potrivit produselor pe care le comercializezi. La modă este stilul vintage și industrial. 

Dacă ai un număr mai mare de produse expuse în același loc în magazin, folosește-te de un pendul plasat fix deasupra lor pentru a atrage atenția în acea direcție. Cât timp nu pui aceste produse în lumina reflectoarelor, nu o să le vinzi. Clienții nu au timp să se uite printre mai multe produse adunate în același loc și de aceea trebuie să faci artificii pentru a le atrage atenția și în același timp pentru a economisii spațiu.

Dacă încă nu crezi că vânzarea se face cu ajutorul corpurilor de iluminat, uită-te mai atent în jur data viitoare când mergi la cumpărături. O să vezi că alegi acele produse iluminate corespunzător.